Kommittéer

MEDLEMSKOMMITTÉN

Ansvarar för medlemsvård som inte handlar om avel eller uppfödning, exempelvis genom prova på aktiviteter och webbinarier.

I medlemskommittén ingår Christina Ling Larsson (sammankallande), Renée Östrand och Birgitta Bjelkberg.

medlem@sspk.se

AVELSKOMMITTÉN

Ansvarar för RAS-arbetet i organisationen samt arbeta med att öka kunskapen i avels- och hälsofrågor genom att anordna exempelvis webbinarier och avelskonferenser.

I avelskommittén ingår Pia Widerberg (sammankallande), Carola Sabel och Monica Andersson.

avel@sspk.se

UPPFÖDARKOMMITTÉN

Skapar forum för att verka för en god atmosfär bland våra uppfödare. Vi anordnar Digitala uppfödarforum 1-2 gånger per år för att tillsammans diskutera uppfödarfrågor, fysiska uppfödarcirklar där det är möjligt, hedersuppfödaresenior, mentorskap mm.

Maria Landergård (uppfödaransvarig och sammankallande), Annette Persson och Catharina Ahlwall.

uppfodar@sspk.se

MENTALKOMMITTÉN

Arbetar för att öka intresset och kunskapen hos rasklubbarna för mentalbeskrivningar och mentalitetsarbete.

Vi arrangerar MT, stöttar rasklubbarna i deras mentalarbete, anordnar webbinarier mm.

I mentalkommittén ingår Jan Hockart (mentalansvarig och sammankallande), Maria Landergård, Boel Niklasson, Bodo Bäckmo och Ulrika Claesson Månsson.

mental@sspk.se

UTSTÄLLNINGSKOMMITTÉN

Ansvarar för att planera och genomföra specialklubbens utställningar, vilket omfattar  utställningsadministration, bokning av ringsekreterare, sponsring m.m.

I utställningskommittén ingår Carina Andersson Rapp (sammankallande), Anna Clevesjö och Jan Hockart.

utstallning@sspk.se

DOMARKOMMITTÉN

Säkerställer att det finns exteriördomare till SSPKs utställningar vilket innebär bokning av och upprätta avtal med domare, bokning av boende och resor m.m.

Sammankallande: Christina Ling Larsson

Domaransvariga: Eva Borg Liljekvist och Bo Skalin

domar@sspk.se

RASKLUBBSKOMMITTÉN

Har till uppgift att stärka rasklubbarnas och specialklubbens samarbete/ samverkan och verka för en god atmosfär mellan rasklubbar och specialklubb. Uppdraget omfattar handboken, remisser, rasklubbskontor, GDPR m.m.

I rasklubbskommittén ingår Marie-Christine Lindgren (sammankallande), Susan Wikström och Annelie Finnebäck.

ras@sspk.se

MARKNADSKOMMITTÉN

Ska stärka SSPK´s varumärke och marknadsföra SSPK-raserna och ansvarar för montrar, profilartiklar, sponsring m.m.

I marknadskommittén ingår Eva Andersson (marknadsansvarig och sammankallande).

marknad@sspk.se